.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عصبانیت اینترنشنال از شادی مردم + تصویر
تحلیلگر رسانه، گفت: صفحه ورزشی ایران اینترنشنال حضور طبیعی هواداران نساجی و پرسپولیس را «اشغال خیابان‌های قائمشهر» عنوان گذاری کرده است.
عصبانیت اینترنشنال از شادی مردم + تصویر

شمال نیوز : بازی دو تیم نساجی و پرسپولیس تهران با حضور هواداران هر دو تیم در شهر قائمشهر برگزار شد، هوادارانی که از استان‌های مختلف برای دیدن این دیدار جذاب خود را به ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در استان مازندران رساندند و به تماشای این بازی جذاب نشستند، این در حالی است که رسانه‌های ضد ایرانی که اساسا با شادی مردم ایران مخالفت دارند از روز‌های گذشته شروع به توزیع فراخوان‌هایی با مضمون خرابکاری و تحریم منتشر کرده اند تا به خیال باطل خود از تحریک احساسات مردم سواستفاده کنند.

سینا قربانی تحلیلگر رسانه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: صفحه ورزشی ایران اینترنشنال حضور طبیعی هواداران نساجی و پرسپولیس را «اشغال خیابان‌های قائمشهر» عنوان گذاری کرده است.

او افزود: از ظهر روز ۲۸ اردیبهشت با هدف تحریک احساسات هواداران توزیع اخبار جعلی با موضوع دیدار نساجی و پرسپولیس از سوی رسانه‌های ضد ایرانی افزایش یافت تا جایی که بعد از عنوان‌گذاری جعلی اینترنشنال برخی از ربات‌های توییتری با انتشار گسترده خبر‌های جعلی و دستکاری شده، وارد چرخه تحریک احساسات هواداران شدند.

 

   

 


سینا قربانی با اشاره بر اینکه «عنوان سازی» یکی از مهم‌ترین و در عین حال موثرترین تاکتیک‌های رسانه‌ای برای تاثیر مشخص بر مخاطب است، ادامه داد: با این روش رسانه به صورت «هدفمند»، مفهوم موردنظر خود را در ذهن مخاطب ایجاد و ضمن تکرار، آن را در ذهن نهادینه می‌سازند و غالبا این تاکتیک در زمانی بکارگیری می‌شود که بخشی از افکارعمومی علاقه‌مند به موضوعی خاص مثل «هواداران فوتبال» هستند.

این تحلیلگر رسانه گفت: آنچه در این روش رخ می‌دهد، هدف‌گیری «ضمیر ناخودآگاه مخاطب» است و در «عنوان سازی»، رسانه با استفاده از کلماتی با «مفاهیم نزدیک به‌هم»، اما متفاوت در معنا، وارد عمل می‌شود و «مخاطب» بدون در نظر گرفتن بار معنایی متفاوت واژه ها، تحت تاثیر آن‌ها قرار می‌گیرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.